Způsoby protinádorové prevence

1. Je třeba jíst ovoce a zeleninu pocházející z regionu, ve kterém žijeme a pít čerstvě připravené šťávy. Každý den by se mělo v jídelníčku nacházet alespoň jedno jablko, stejně jako syrová a vařená zelenina. Nejvhodnější je ovoce a zelenina s intenzivní zelenou, oranžovou a červenou barvou ( špenát, salát, okurka, fazole, hrách, rajčata, řepa, mrkev, dýně, jablka, hrušky atp. ). Díky jim dostávají všechny tělesné buňky vitaminy, minerální látky, vlákninu a kyslík potřebné pro tělo.

2. Je důležité umět odlišit tuk od tuku. Tuky jsou pro organizmus nezbytné, zejména jsou potřebné pro lidi v pokročilém věku. Nabízí se otázka jaké tuky? V rostlinných olejích lisovaných za studena jsou obsaženy kyseliny a vitamíny, které prodlužují náš život. Každý den ráno a večer je třeba pít jednu lžičku oleje a přidávat 1 lžíci oleje také do salátů. Nicméně je vhodné co nejvíc omezit konzumaci masa a mléka a margarinu. Tuky nacházející se v těchto výrobcích, nejsou ničím prospěšné, pouze blokují působení „dobrých“ tuků.

3. Je nutné učit se pohybu a dýchání. Vzduch, přesněji řečeno kyslík, je nutný pro každou miliardu buněk našeho těla. Díky němu se regenerují a tím zadržují proces stárnutí. Pohyb pomáhá přenosu kyslíku do každé buňky, proto je důležité trávit co nejvíc času v pohybu na čerstvém vzduchu.

4. Vždy mějte dobrou náladu!Všechny naše emoce se ukládají nejen do mozku – řídí většinu fyziologických reakcí našeho organizmu. Jestliže nás něco trápí nebo rozčiluje, náš imunitní systém (přírodní obranný systém organizmu) přestává vytvářet hormony T a B, které nás mimo jiné chrání před veškerými infekcemi a rakovinou. Když jsme šťastni a veselí, máme radost ze života, posilujeme svůj imunitní systém a zdraví.

5. Je třeba umět relaxovat . Dnešní život se pojí s řadou nepříjemností a stresů. Uniknout jim je nemožné, ale nesmíme je kumulovat. Je nutné najít si čas na relaxaci, dělat to, co máme rádi: zavřít se v pokoji a poslouchat hudbu, meditovat, procházet se po lese. Ať ženy milují muže a muži milují ženy. Také si umět najít čas pro sebe a pobýt si trochu o samotě ( 3 – 5 min. ), uvolnit se, nemyslet na nepříjemné věci.

6. Je třeba nutit mozek pracovat. Čím více mozek pracuje, tím více je výkonný. V každém věku, zejména ve stáří, je nutné probouzet mozkové oblasti, které jsou zodpovědné za paměť. Je třeba číst knihy, chodit do muzea, poslouchat přednášky, hrát šachy, krátce řečeno, pracovat hlavou!

7. Déle spát. Dobrý spánek nejenže rozjasňuje mysl, ale umožňuje svalstvu odpočívat, snižuje napětí, regeneruje systém hormonálního vylučování, zvyšuje imunitu. Dokonce se během spánku rychleji hojí rány. Proto je třeba spát 6-8 hodin a ani o hodinu méně!

8. Nebránit se chladu . Imunitní systém organizmu je třeba stále trénovat . Zejména má rád chlad. Je třeba jej chránit před přehřátím, lehce se oblékat. V místnosti, ve které spíme, by měla být teplota 16 -17 °C. Spolehlivou činnost imunitního systému zaručuje také střídavá sprcha (3-10 min. ) ráno a večer.

9. Je třeba jíst střídmě. Vypracujte si zásadu:“Jíst abychom žili – ne žít, abychom jedli“. Proto se naučte jíst pomalu a od stolu odcházejte vždy s pocitem hladu.

10. Je třeba se více smát! Během smíchu pracuje mnohem více svalů, než si vůbec umíme představit. Smích je formou masáže pro naše vnitřní orgány a navíc je to podnět stimulující trávicí orgány. Smích účinkuje proti bolesti a protizánětlivě. Když se smějeme, dýcháme zhluboka a tím obnovujeme zásoby kyslíku v plicích. Mozek při smíchu vytváří serotonin – hormon štěstí.

11. Milujme se ! Dávná medicína méla způsob k dosažení nesmrtelnosti. Šlo o spojení dvou prvků : mužského a ženského. Milostný akt nejlépe obnovuje tělesnou harmonii.

12. Je třeba očišťovat organizmus. Pamatujme si, že to, co se nachází uvnitř, je viditelné i navenek.

13. Je třeba poslouchat svůj vnitřní hlas! Naše tělo reaguje na péči, kterou mu poskytujeme. Začněme o sebe dbát dříve, než onemocníme, tehdy budeme zdrávi.