Vliv Měsíce na výživu

Co znamená výraz “živná kvalita“? Když je živná kvalita např. tuk, znamená to, že v tom dni převládají „olejové a tukové kvality“. pěstitelé oliv by možná odpověděli:Ve dnech Blíženců, Vah a Vodnáře(živná kvalita je tuk)lze z oliv získat mnohem víc oleje než v ostatních dnech . Pekaři zase v „uhlovodanových „ dnech Raka, Štíra a Ryb mohou pozorovat, že jejich regály bývají prázdné dřív než jindy.

Olej obsažený v olivě se v „olejový den“ chová jinak než v ostatní dny a stejně tak se mění schopnost našeho těla tento olej optimálně zhodnotit. Jinými slovy :Harmonická souhra mezi rostlinou, sloužící jako strava, je závislá na okamžiku jídla.

Když vás zlobí například váš systém žlaz, dbejte na to, co vám v kterých dnech více chutná a sami možná zjistíte, že si pochutnáváte přesně na tom „špatném“. Mnohdy stačí i drobná úprava jídelníčku.

V mokrých dnech (Rak, Štír, Raby), pokud vás trápí nadváha se vyhněte pokrmům s vysokým obsahem uhlovodanů(moučníky, chleba, rohlíky).

Dny země (Býk, Panna, Kozoroh)-vzdejte se špeku, šunky, solených herinků, taveného sýra a všech jídel s vyším obsahem soli.

V teplých dnech(Beran, Lev , Střelec) sledujte, jestli nekonzumujete příliš mnoho bílkovin a ovoce.

Stravování podle fází Měsíce.

Měsíc putuje kolem Země 29, 5 dne a má čtyři fáze. V každé z nich se aktivizují určité orgány našeho těla a tomu bychom měli přizpůsobit výběr potravin.

I. Fáze – začíná Novoluním, 1- 7. den, dorůstající Měsíc

Orgány, které se aktivizují: hlava, mozek, nervový systém, cévy, ústa, oči, nos, čelní dutiny, štítná žláza, plíce, průdušky

Vhodné potraviny: živá a čerstvá strava, čerstvá zelenina a ovoce, sója, fazole, kukuřice, vločky, ořechy a semínka

Částečně vhodné potraviny: maso, ryby, vejce, máslo, sýr, smažená jídla, játra, těstoviny

Nevhodné potraviny: mléko a mléčné výrobky, sladkosti, moučná jídla, káva, čokoláda

II:Fáze – 8 – 14. den, dorůstající Měsíc

Orgány, které se aktivizují:žaludek, srdce, slezina, slinivka, játra, žlučník, střeva

Vhodné potraviny:strava tepelně upravovaná, zvláště dušená a vařená, polévky, kaše, omáčky, nakládaná a dušená zelenina, kompoty, těstoviny, brambory

Částečně vhodné potraviny: mléčné výrobky, sladkosti, citrusy

Nevhodné potraviny:smažené pokrmy, maso, uzeniny, studené nápoje

III. Fáze – začíná úplňkem – 15 – 21. den, ubývající Měsíc

Orgány, které se aktivizují: ledviny, močový měchýř, ůpohlavní orgány, nohy, střeva

Vhodné potraviny:živá a čerstvá strava, ovoce, zelenina, luštěniny, ořechy

Částečně vhodné potraviny:smažená jídla, vejce, sýry a mléčné výrobky, maso, kynuté pečivo, sladkosti

Nevhodné potraviny:paprika, zelí, čokoláda, hořčice

IV. Fáze – 22 -29. den, ubývající Měsíc

Orgány , které se aktivizují:trávicí trakt, nohy, kůže, kostra, krevní oběh, lymfatický systém

Vhodné potraviny:strava tepelně upravovaná, zvláště dušená a vařená, polévky, omáčky, nakládaná a dušená zelenina, kompoty, těstoviny, brambory

Částečně vhodné potraviny: ryby, kvašená zelenina, mléčné výrobky, kysané zelí, česnek, zakysané mléčné výrobky, sladkosti

Nevhodné potraviny: maso a uzeniny, čokoláda, smažené pokrmy

Obecné rady ke zdravé výživě:

Postění je kratší nebo delší doba bez jakékoliv tuhé stravy. Je vhodné jako jednorázová kůra, aby tělo dostalo příležitost zbavit se jedovatých látek a regenerovat. Jako prostředek k hubnutí na delší dobu nemá skor nikdy úspěch.

-Půst o novoluní je prevencí proti nemocem, v ten den se tělo účinně zbavuje jedů. Příjem potravy může tento proces brzdit, nebo zastavit.

-Je dobré jíst méně ve dnech před úplňkem a o úplňku

-Jednotlivá jídla by se neměla jíst zároveň, ale po sobě

-Syrové potraviny by se měly vždy jíst před vařenými. Ovoce nebo ořechy před zeleninou.

-Jezte špaldu a zelené zrní, používejte špaldovou mouku. Špalda obsahuje ve vyváženém poměru téměř všechny živiny, které člověk potřebuje a je geneticky zdravá.

-Večer žádná tučná jídla.

-Ve středu a v pátek žádné maso.

-Hrnce na vaření-domoručujeme smalt. Ne ocel, hliník, železo, teflon, měď, hliník. Nebo alespoň příliš nerozpalujte. Připravte si stejný pokrm v různých hrncích a pak ochutnejte, přičichněte a porovnejte.

Kombinace jídelníčku

-Vždy byste měli dbát , aby potraviny rostoucí pod zemským povrchem a nad zemským povrchem byly v dobře vyváženém poměru

Každé vychýlení z rovnováhy má následky, které působí na celou osobnost, na tělo i psychiku. Doporučuje se dávat vždy na brambory petržel, pažitku nebo jiné koření. Množstvím sice netvoří protiváhu k bramborám, ale mají v sobě síly, které mohou vyvážit „podzemní tón“.

-Kdo má citlivý žaludek, neměl by jíst dva druhy zeleniny najednou

-Zeleninové druhy , které ani v zahradě netvoří harmonické společenství, nepatří spolu ani na talíř.

Nevhodné kombinace potravin

-Kofein a celozrnné produkty(způsobuje bolesti hlavy, migrény, netrpělivost, agresivitu)

-Sýr a hroznové víno (podobné účinky)