Sestava Nishi - cvičení pro zdraví

1.Cvičte tzv.“rybičku“.Výchozí pozice : lehněte si na záda ,pokrčte lokty a dlaně spojte ve výšce 4. a 5.krčního obratle,celou tíhou přilněte k podlaze.Spojte nohy k sobě,protáhněte špičky.Provedení:v této pozici kolébejte tělo z pravé strany na levou ,cvičte večer po dobu 1 minuty.Tento cvik kromě své jednoduchosti efektivně likviduje vady páteře.Tím,že je oslaben tlak na cévy a nervová zakončení ( což je příčinou mnoha nemocí) ,vracejí se při cvičení „rybičky“obratle na své místo.

2.Cvik „šváb“ .Výchozí pozice : lehněte si na podložku,pod krk si dejte tvrdý váleček,zvedněte obě ruce a nohy mírně nad podložku,chodidla jsou vodorovně s podlahou.V této pozici můžete současně třást rukama i nohama.Cvičte 1-2 min ráno a večer.V čem tkví tajemství tohoto cviku?Všichni vědí o uzdravujících vlastnostech běhu.Cvik „ šváb“simuluje efekt běhu bez zatížení kloubů a srdce ,a to je velmi důležité pro oslabené pacienty,ležící v posteli kvůli nemoci ,a pro lidi s omezenou pohyblivostí.Cvik aktivuje cirkulaci krve ,a to nejen v končetinách,ale i v celém těle.

3.Spojení dlaní a chodidel.Cvik se skládá ze 4 etap. Normuje energetické změny v našem organizmu.Jak známo,pouze u zdravého člověka má levá a pravá část těla stejný náboj.Každé narušení rovnováhy může vést k onemocnění ( v tom spočívá diagnostika na základě aury).Výchozí pozice:Etapa 1. Lehněte si na záda.Spojte dlaně ,lehce k sobě přitlačte bříška prstů bobou rukou (10 krát).Etapa 2.Položte dlaně vodorovně k tělu a pohybujte jimi vpřed a vzad (10 krát).Etapa 3.Spojte chodidla tak,aby k sobě přiléhala.V této pozici zvedněte nohy a posouvejte jimi vpřed a vzad(10 krát).Zároveň dlaněmi pohybujte stejně jako v 2.etapě.Etapa 4.Ležte se spojenými dlaněmi a chodidly 3-5 min.Mějte zavřené oči.

4.Cviky pro regeneraci krčních obratlů a dýchání:

a)Sedněte si na židli,10 krát zvedejte a spouštějte ramena.

b)Uklánějte hlavou vpravo a vlevo(10 krát),snažte se uchem dotknout ramene.

c)Zaklánějte a předklánějte hlavou dozadu a dopředu (10 krát).

d)Otáčejte hlavou po směru hodinových ručiček a na druhou stranu (10 krát).

e)Natáhněte ruce před sebe ,otočte dlaně k sobě,otáčejte hlavou doleva a doprava (10 krát).

f)Zvedněte ruce nad hlavu ,dlaně přiložte k sobě a otáčejte hlavou vlevo a vpravo (5 krát).

g)Položte dlaně na ramena .Lokty potáhněte dozadu a představte si,že mezi lopatkami máte jablko,které chcete stisknout.Odtahujte lokty dozadu a současně vytahujte bradu dopředu ( jako labuť natahuje šíji).Tento cvik umožňuje uvolnění obratlů a krčních svalů,což zlepšuje přítok krve do mozku,normalizuje činnost nervového a trávicího systému.Provádějte ráno a večer 3 minuty.

h)Sedněte si na kraj židle a ruce položte na kolena,zavřete oči a rozhoupejte tělo doprava a doleva současně s rytmem kolébání zatahujte a uvolňujte břicho.

Žádná ze známých sestav neregeneruje všechny soustavy organizmu v takové míře jako tato.